Де хочуть працювати українські студенти

Найбільшим викликом для студентів сьогодні залишається недостатній досвід роботи.

Результати дослідження за останні три роки свідчать про те, що студенти стають більш вимогливими до роботодавців – з року в рік середня кількість факторів, що впливають на їх вибір, зростає. Як і в минулому році, ключовими факторами привабливості роботодавців стали кар’єрні перспективи, а також можливості особистісного та професійного зростання. У той же час, більш важливою для студентів стала позиція компанії на ринку, а значимість розміру заробітної плати знизилася. Така тенденція не випадкова, адже для представників покоління Y – бренд і репутація роботодавця грають критично важливу роль. Серед інших критеріїв вибору студенти також виділяють можливість придбання міжнародного досвіду, особливо це важливо для кандидатів з високим рівнем володіння англійською мовою.

привабливість работодателей.JPG

Як і в минулому році, найбільш привабливою для студентів залишається IТ-галузь. Представників цієї сфери найчастіше називали студенти серед бажаних місць працевлаштування (всього було зазначено більше 500 роботодавців, з них близько 70 – з IТ). Крім того, IТ-компанії продовжують витісняти традиційних лідерів зі списку кращих роботодавців – міжнародні FMCG компанії, які також користуються популярністю у студентів. Крім цього, привабливою для молодих кандидатів залишається сфера професійних послуг (аудит і консалтинг). Позитивну динаміку також продемонструвала медіа-галузь, яка стала однією з п’яти найбільш цікавих для студентів. Серед найменш привабливих галузей – агрохімічна, страхування і нафтогазова.

привабливість отраслей.JPG

Найбільш привабливими роботодавцями для студентів в 2016 році стали (в алфавітному порядку): 1 + 1 медіа, Гугл, ЕПАМ, Майкрософт, Нестле, СофтСерв і аудиторсько-консалтингові компанії Великої четвірки.

Найбільш популярним джерелом інформації про роботодавців є інтернет. Серед онлайн-ресурсів молоді кандидати найчастіше користуються соціальними мережами (перш за все, ВКонтакте і Facebook) і сайтами з працевлаштування – їх відзначили 75% респондентів. Крім того, кожен другий учасник дослідження шукає інформацію на корпоративних сайтах компаній. Варто також відзначити актуальність засобів масової інформації, зокрема, завдяки тому, що значна частина студентів отримує інформацію з онлайн-медіа. Студенти, особливо без досвіду роботи, активно відвідують різні заходи (ярмарки вакансій, виставки та презентації, зустрічі з представниками компаній в ВУЗах і т.д.), а також отримують інформацію від знайомих і родичів. У той же час, незалежні студентські організації залишаються найменш актуальним джерелом інформації про роботодавців для молодих кандидатів.

Як і в минулому році, найбільшим викликом для студентів залишається недостатній досвід роботи – його вказали 74% респондентів. Саме тому готовність компаній брати на роботу студентів є важливим фактором вибору роботодавця для молодих кандидатів (близько 40% учасників опитування відзначили цей критерій). Серед інших суттєвих перешкод при пошуку роботи – недостатній рівень знань або навичок, а також висока конкуренція на ринку праці – їх вказав кожен третій респондент. У той же час, обмежена кількість вакансій за фахом і незадовільні умови працевлаштування значно рідше згадувались учасниками опитування в 2016 році.

Традиційно, студенти є більш мобільними, ніж кандидати з досвідом роботи. Як і в минулому році, більше половини опитаних респондентів відзначають, що готові до переїзду з метою працевлаштування (78% – в межах України, 94% – за кордон, що на 8% і 14% більше в порівнянні з 2015 роком). Найпопулярнішими напрямками трудової міграції в Україні залишаються Київ і Львів – їх вказали 68% і 52% учасників дослідження відповідно (у порівнянні з 70% і 55% в 2015 році). Частка студентів, які готові переїхати в Одесу, Харків і Дніпро також дещо скоротилася. Найбільш згадуваними країнами залишаються США (25%), Німеччина (21%), Польща (18%) і Канада (13%), які також є популярними напрямками серед студентів, що бажають навчатися за кордоном.

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *